GoodLIFE Radio feestelijk van start
In de feestelijke openingsuitzending werd onder meer de naam van het lifestylestation bekend gemaakt en werden de (nieuwe) programmamakers voorgesteld.
GoodLIFE Radio biedt luisteraars dagelijks inspiratie om het leven beter en completer te maken. Het station brengt 24/7 lekkere muziek, updates, reportages en verschillende themaprogramma’s. Thema’s die op de nieuwe lifestylezender een centrale rol krijgen zijn o.a. gezondheid, koken, wonen, persoonlijke ontwikkeling, hobby, muziek, entertainment, showbizz en reizen. Maar ook liefde, relaties en seks.
Het station speelt hiermee volledig in op de huidige coronapandemie, waarin mensen meer tijd thuis doorbrengen en worden beperkt in hun uitgaans- en reismogelijkheden.
Lars Schotanus van YPCA, De Radiofabriek: “Ondanks alle negatieve berichtgeving en beperkingen in de huidige coronatijd, willen wij met GoodLIFE Radio juist ook een positieve toon zetten. Mensen werken meer thuis, besteden meer tijd met hun gezin, nemen de tijd om uitgebreider te koken, kiezen een lekkerder wijntje en…luisteren meer radio en meer podcasts! Daar spelen we volledig op in met dit nieuwe station en brengen de entertainment gewoon bij iedereen thuis”.
Openingsuitzending
De openingsuitzending van GoodLIFE Radio was gelijktijdig te horen op de zusterstations Traffic Radio, New Business Radio en ALLsportsradio. De uitzending werd gepresenteerd door Martine Hauwert en Fabienne de Vries, die een prominente rol gaan spelen op het nieuwe radiostation.
Lekker Leven en Toute Fabienne
Martine Hauwert is wekelijks te horen met het nieuwe lifestyle magazine programma ‘Lekker Leven’.
Martine Hauwert: “Ik gun iedereen een ‘Lekker Leven’, met veel plezier, passie én waarin je de beste versie van jezelf kunt zijn! Ik vind het mooi om met dit programma veel verhalen van experts, BN’ers en artiesten te kunnen delen om je hopelijk veel inspiratie en informatie te kunnen geven voor een ‘Lekker Leven’!”
Daarnaast komt Fabienne de Vries op GoodLIFE Radio terug met een radiovariant van het razend populaire TMF TV programma ‘Toute Fabienne’.
Fabienne de Vries: “Ik vind het super leuk om na zo’n lange tijd weer terug te zijn met ‘Toute Fabienne’. Ook wel een beetje spannend trouwens. Toute Fabienne op TMF was echt mijn kindje, waar ik volledig mijn ei in kwijt kon. Muziek en entertainment, dat is waar mijn passie ligt. Uiteraard zullen we in de radioversie van Toute Fabienne ook weer de link leggen naar de muziek uit de jaren ‘90”.
Vivian Reijs en Michiel de Zeeuw
In de openingsuitzending werden ook de andere programma’s en programmamakers bekend gemaakt. Zo maken TV presentatoren Vivian Reijs en Michiel de Zeeuw hun opwachting met respectievelijk het vrouwenprogramma de ‘Viv Health Show’ en het woonprogramma ‘Woonboulevard’.
Michiel de Zeeuw: “Radio geeft mij echt de kans zelfs zonder beeld, anderen te inspireren”.
Seks en wijn
GoodLIFE Radio komt daarnaast met een aantal nieuwe lifestyle themaprogramma’s. Zo gaat radio dj Patricia van Liemt (Qmusic/100%NL) met uiteenlopende gasten in gesprek over seks en gender in programma ‘Let’s Talk About Sex(e)’, verhuist Max Moszkowicz met zijn programma ‘Vechten met Moszkowicz’ van New Business Radio naar GoodLIFE Radio en start radio- en televisiepresentatrice Mari Carmen Oudendijk met een gloednieuw programma over wijnen.
Mari Carmen Oudendijk: “Hoe fijn is dit. Terug op de radio met een goed glas wijn. Twee liefdes komen bij elkaar. Samen met wijnkenners reis ik door de mooiste wijngebieden. In mijn programma ‘Het glas gevuld’ ga ik op zoek naar het verhaal achter de wijn. Historisch, geografisch en cultureel. We ontrafelen mythes en bezoeken wijnmakers”.
Nieuw presentatietalent
Naast bekende namen uit de media- en lifestylewereld, is er op het station ook volop ruimte voor nieuw presentatietalent. Zo start Marc van Hal met het nieuwe maandelijkse programma ‘Doing Good’ over persoonlijke ontwikkeling.
De Radiofabriek
GoodLIFE Radio is een initiatief van het Hilversumse mediabedrijf YPCA, De Radiofabriek. Het bedrijf startte als één van de eersten met online radio in Nederland en speelt met dit nieuwe niche station in op de verdere versnippering van het medialandschap en de sterke groei van het online luisteren.
Naast mobiliteitszender Traffic Radio ontwikkelde De Radiofabriek de afgelopen jaren achtereenvolgens het sportstation ALLsportsradio, zakenzender New Business Radio en jongerenplatform ZTACK, een samenwerking met het Hilversumse bedrijf Radiocoach. ZTACK werd op 1 januari 2019 gelanceerd vanuit het talentenprogramma The Radio Project. Hierbij bouwde een groep jonge multimedia talenten geheel zelfstandig aan het radiostation van de toekomst. Dit resulteerde in ZTACK.
Jaco Bal van YPCA, De Radiofabriek: “Voor ons is deze nieuwe lifestylezender weer een nieuwe niche, waarin we nieuwe marktpartijen een platform bieden om hun verhalen te vertellen. Storyteling dus! Daarnaast denk ik dat we in deze tijd al direct van meerwaarde kunnen zijn voor branches die het nu door corona zwaar hebben, zoals muziek, entertainment, kunst, cultuur en niet te vergeten de horeca”.
Luisteren
Het station is te beluisteren via www.goodliferadio.nl en diverse bekende onlineradio platformen.
Net als bij de andere radiostations van De Radiofabriek zullen ook verschillende podcasts worden geproduceerd, die te beluisteren zijn via alle bekende podcast kanalen (o.a. Spotify, Apple Podcasts en Google Podcasts).